Hur du returnerar eller byter din produkt

Om du önskar returnera en produkt, få den reparerad eller bytt, vänligen gå tillväga på följande sätt:

1. Kontakta vår partner på ditt refurbedkonto.

I ditt konto, hitta den artikel du vill returnera eller byta och välj 'Få hjälp'. Ange anledningen.

Tips: Ge detaljer och lägg till bilder så att du får hjälp snabbare.

Customer account order view

2. Få dina returetiketter

Du kommer att få din returetikett, som du kan använda för att skicka tillbaka din retur kostnadsfritt. Skicka tillbaka returen inom 14 dagar efter att du har fått etiketten.

3. Radera all personlig data och logga ut från konton

Innan du skickar produkten, se till att spara eventuell personlig data från enheten med en säkerhetskopia av ditt val. Detta inkluderar att återställa enheten till fabriksinställningarna och logga ut från iCloud för Apple-enheter samt Google-konton för Android.

Kolla in vår artikel om hur du loggar ut från iCloud- och Google-konton på din enhet

4. Skriv ut etiketten och förbered paketet.

Skriv ut returetiketten och fäst den på paketet.

Se till att paketera produkten på ett säkert sätt. Om du inte längre har originalförpackningen, använd istället stabil och professionell förpackning, som kartonger med tillräckligt med packningsmaterial, och fyll eventuella tomma utrymmen med stötdämpande material.

Undvik vadderade kuvert eftersom de inte skyddar ditt paket under transport. Om du behöver en reparation eller byte, returnera endast din enhet. Inkludera inga tillbehör.

5. Lämna över paketet till paketleverantören.

Ta det till den paketservice som anges på etiketten.

Att använda returetiketten som tillhandahålls av säljaren garanterar att din retur är kostnadsfri.

Säljaren bär endast transportansvaret med sin egen etikett.

Viktigt: behåll spårnings-ID och bevis på postning/inlämning. På så sätt kan du hålla koll på paketet och ha bevis om det inte returneras.

6. Inspektion och lösning

Efter att enheten har returnerats kommer säljarens tekniker att inspektera den."

Säljaren kan endast erbjuda en lösning efter denna process. De måste också säkerställa att produkten är originalet.

Reparera eller byta ut

Säljaren kommer att avgöra om en produkt är tillgänglig för byte eller om en reparation är möjlig. Reparationer tar mellan 2 och 7 arbetsdagar.

Om en reparation eller ett byte inte är möjligt, kommer du att få en återbetalning. Om det sker utanför vår 30-dagars provperiod, kommer detta att vara en återbetalning av produktens nuvarande värde.

Återbetalning

En återbetalning utfärdas normalt 2 till 5 arbetsdagar efter säljarens utvärdering

Du har beställt något och behöver hjälp?

Problem med en beställning? Kontakta försäljaren via ditt konto.

Till kontot

Support och service

Vi hjälper gärna till om det finns frågor eller problem och tar gärna emot dina synpunkter.

Ring oss på 020127000 eller skicka ett mejl till service@refurbed.se

Kontakta oss

Våra mest populära produkter

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev för första gången och spara 200 kr!

Missa aldrig ett erbjudande igen.

Information om användningen av personuppgifter finns i vår Integritetspolicy.