Retur/Byte process

Om du vill returnera en produkt, för reparation eller byte, vänligen gör följande:

  1. Du kan kontakta försäljaren via ditt refurbed-konto, genom att välja din beställning och klicka på "Skapa nytt ärende". Snälla ange orsaken till din retur, så blir din begära behandlad så snart som möjligt. Om du behöver hjälp eller om du har frågor har refurbed kundtjänst insikt i all kommunikation mellan dig och försäljaren, du kan självklart kontakta dem via ditt konto för snabb och pålitlig support.

  2. Försäljaren kommer att skicka dig en returetikett via e-post som du kan använda för att kostnadsfritt returnera din produkt. Observera att du måste skicka din retur inom 14 dagar efter att du har fått etiketten.

    1. Innan du skickar produkten, vänligen se till att du sparar all din information på enheten med hjälp av en säkerhetskopiering. Återställ sedan enheten till fabriksinställningar och (För Apple-enheter) bryt alla länkar till iCloud.

    2. Skriv ut returetiketten

    3. Det är viktigt att produkten förpackas på ett korrekt och säkert sätt. Om originalförpackningen inte längre finns tillgänglig, vänligen använd istället stabil professionell förpackning (t.ex. en kartong med tillräckligt förpackningsmaterial; ett fodrat kuvert betraktas inte som stabil förpackning).

    4. Klistra returetiketten på paketet och ta den till lämplig paketleverantör, vilket nämns på etiketten.

    5. Du lämnar över paketet till paketleverantören, som sedan transporterar din retur till försäljaren kostnadsfritt.

    6. Glöm inte att behålla ditt spårnings-ID, på så sätt har du möjlighet att spåra hela leveransen.

    Viktigt: Retur är bara kostnadsfritt om du använder returetiketten.

  3. Paketet är levererat till försäljaren.

    1. Varje returnerad enhet inspekteras av en försäljarens tekniker. Så snart som försäljaren har godkänt returen kommer återbetalning att utfärdas. Återbetalningen skall ske senast inom 14 dagar från och med den dagen du fick meddelande om uppsägning av avtalet.

    2. Skulle du begära ett byte eller reparation kommer försäljaren att kontrollera returnerade enheten. Därefter kommer de avgöra om en enhet är tillgänglig för byte eller om reparation är möjligt. Om så inte är fallet kommer du att få en återbetalning. Om du befinner dig utanför vår 30-dagars provperiod återbetalas enhetens aktuella värde. Om reparation är möjligt, vänligen räkna med mellan två till sju arbetsdagar för försäljaren att utföra reparationen.

    Viktigt: Försäljaren kan endast göra en återbetalning eller ett utbyte när den gamla/defekta produkten har anlänt. Denna process är nödvändig eftersom försäljaren måste kontrollera att den returnerade enheten är identisk med den ursprungliga

  4. Så snart som försäljaren har slutfört inspektionen och/eller reparationen, kommer de att skicka tillbaka enheten till dig.

Våra mest populära produkter

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev för första gången och spara 150 kr!

Missa aldrig ett erbjudande igen.

Information om användningen av personuppgifter finns i vår Integritetspolicy.